Vouchere cadou mai generoase pentru toți angajații de la privat. Patronii pun piciorul în prag

de: Alexandru Puiu
14 06. 2023

Patronii din România și-ar dori să poată să ofere angajaților tichete cadou mai substanțiale decât în prezent, iar acest lucru ar fi posibil dacă statul ar majora pragul neimpozabil peste limita actuală stabilită la 300 de lei.

Conform celor mai mulți dintre managerii sectorului privat din România, angajații ar trebui să beneficieze de tichete cadou mai generoase. Este vorba despre acele tichete pe care angajații le primesc cu diverse ocazii peste an.

Potrivit unui studiu derulat de EY în rândul angajatorilor din România, 61% dintre angajatorii din tara noastra sunt de părere din România consideră că nivelul neimpozabil de 300 de lei prevăzut de legislaţia fiscală pentru cadourile acordate angajaţilor la ocazii speciale este prea mic. Desigur, angajatorii se referă mai ales la contextul economic actual. Angajaților le este foarte dificil să se descurce din punct de vedere financiar, ținând cont de scumpirile care au apărut în ultima perioadă.

Cât ar considera patronii că e suma corectă pentru tichetele cadou? Ei bine, suma e mult mai mare decât pragul actual de 300 de lei. Managerii noștri ar fi dispuși să aloce o sumă cuprinsă între 500 și 1.000 de lei.

Angajații să primească tichete cadou mai consistente. Patronii sunt de acord

„Potrivit reglementărilor în vigoare, veniturile reprezentând cadouri în bani şi/sau în natură, inclusiv tichete cadou, oferite salariaților, precum şi cele oferite pentru copiii minori ai acestora, la ocazii speciale, conform prevederilor din contractul de muncă sau regulamentul intern, sunt scutite de la plata impozitului pe venit și a contribuțiilor sociale, în limita a 300 lei/persoană/ocazie. Evenimentele speciale pentru care se aplică facilitățile fiscale sunt Paștele, Crăciunul, 1 Iunie pentru copiii angajaților și 8 Martie pentru salariate.

Întrebați dacă au oferit anul acesta de Paște beneficii salariale angajaților, 78% dintre participanții la sondajul EY au răspuns afirmativ, iar 23% au spus că nu au acordat beneficii. Cei care au răspuns negativ au explicat de ce au ales să nu ofere aceste beneficii, motivul invocat de o treime dintre aceștia fiind lipsa bugetului pentru 2023, restul de 67% menționând diverse alte cauze: acest avantaj nu este prevăzut la nivelul companiei, angajatorii au preferat direcționarea bugetului către alte obiective de business, au fost prioritare alte beneficii, precum bonusurile de performanță”, explică specialiștii EY România.